طرز پخت پیراشکی گوشت برای ۴ نفر یک غذای شیک و مجلسی و البته خوشمزه برای نوعروسان

پیراشکی ها انواع مختلفی دارند. در این مطلب پیراشکی گوشت را آموزش داده ایم. شما میتوانید از هر چیز دیگه که دوست دارید برای مواد داخلش استفاده کنید.

0
1488
پیراشگی گوشت
پیراشکی گوشت : پیراشکی ها انواع مختلفی دارند. در این مطلب پیراشکی گوشت را آموزش داده ایم. شما میتوانید از هر چیز دیگه که دوست دارید برای مواد داخلش استفاده کنید.

طرز تهیه خمیر پیراشکی گوشت

برای تهیه خمیر پیراشکی، ابتدا خمیر نان باگت را ورز داده و سپس مواد خمیر پیراشکی گوشت شامل شیر، روغن، تخم مرغ و پودر دارچین را اضافه کنید و خمیر را خوب ورز دهید.

میزان سروپیراشکی گوشت برای ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه مواد درونی پیراشکی گوشت:
روغن: ۲ ق س
گوشت گوساله چرخ کرده: ۳۵۰ گرم
پیاز (ریز خرد شده): نصف یک عدد
گوجه فرنگی (پوره شده): سه چهارم پیمانه
فلفل دلمه ای قرمز (نگینی خرد شده): ۲ عدد
زیتون (خرد شده): یک چهارم پیمانه
پودر سیر: یک دوم ق چ
پودر آویشن: یک ق چ
نمک: یک ق چ
فلفل سیاه (پودر شده): یک دوم ق چ
خمیر پیراشکی گوشت آماده: یک بسته در صورت عدم دسترسی به مواد جهت تهیه خمیر پیراشکی گوشت
- 2 - طرز پخت پیراشکی گوشت برای 4 نفر یک غذای شیک و مجلسی و البته خوشمزه برای نوعروسان

طرز تهیه

برای تهیه پیراشکی ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و نگینی خرد کرده و سرخ کنید. گوشت چرخ کرده را با پیاز داغ تفت داده بعد از اضافه کردن نمک و فلفل و زردچوبه، قارچ ها را خرد کرده و داخل گوشت بریزید و تفت دهید. رب گوجه فرنگی را به مخلوط اضافه کنید و در آخر جعفری و فلفل دلمه ای و زیره را داخل ماهیتابه بریزید و بگذارید کمی مخلوط بپزد.

بعد از خاموش کردن گاز، سیب زمینی سرخ شده را به مخلوط پیراشکی گوشت اضافه کنید، حالا مواد داخل  است.به اندازه یک نارنگی از خمیری که آماده کرده اید برداشته و با وردنه روی آرد باز کنید و روی قالب پیراشکی قرار داده و موادرا داخل خمیر بریزید. موقع درآوردن پیراشکی گوشت از قالب کمی دقت کنید که خمیر آسیب نبیند.

ماکروویو را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد و یا فر گاز را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد آماده کنید، سینی فر را چرب کنید و پیراشکی هارا داخل سینی بچینید.یک عدد تخم مرغ را با چنگال هم بزنید و یک قاشق غذا خوری روغن مایع اضافه کنید و با قلم مو روی پیراشکی ها بمالید و کمی هم کنجد روی آنها بپاشید.چنانچه از ماکروویو استفاده می کنید سه پایه ماکروویو را داخل فر بگذارید برای پخت پیراشکی  مدت ۲۰ دقیقه و سپس گریل آنها ۸ دقیقه کافی است.

نوش جان!!

- 3 300x198 - طرز پخت پیراشکی گوشت برای 4 نفر یک غذای شیک و مجلسی و البته خوشمزه برای نوعروسان

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here