رازهای موفقیت بیل گیتس از زبان خودش و زندگینامه مختصر این غول

0
50902
راز موفقیت بیل گیتس از زبان خودش
راز موفقیت بیل گیتس از زبان خودش

رازهای موفقیت بیل گیتس (دوران کودکی)

رازهای موفقیت بیل گیتس از روز ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ که اون به دنیا اومد شروع شد. بیل ۲ خواهر داشت، مادرش معلم و پدرش هم وکیل دادگستری بود. بیل آنقدر برنامه‌نویسی را دوست داشت که در ۱۳ سالگی شروع به یادگیری اون کرد. شاید باور نکنید ولی دقیقا در همین‌جا بود که اولین جرقه های تاسیس مایکروسافت شکل گرفت. مدرسه اون تصمیم گرفته بود تا به بچه ها کامپیوتر یاد بده ولی کامپیوترهای اون موقع اینقدر گرون و عظیم الجثه بودند که مدرسه نمی تونست حتی یدونه از اونا خریداری کنه. همه بچه ها و والدینشون سعی کردند به مدرسه کمک کنن تا پول خرید کامپیوتر جمع بشه. و نه تنها پول یه کامپیوتر جمع شد بلکه خیلی بیشتر از مبلغ مورد نیاز هم به دست اومد.

رازهای موفقیت بیل گیتس (دوران دانشگاه)

برای همه ما دانشگاه هاروارد یه آرزوی دست نیافتنی به شمار می آد اما بیل تونست در ۱۹۷۳ وارد این دانشگاه روایی بشه. اما نکته جالب اینجاست که اون یک سال بیشتر دووم نیاورد و دانشگاه رو رها کرد تا تمام تمرکز خودش رو روی مایکروسافت بذاره. بیل گیتس و دوستش پلن آلن در مایکروسافت یک هدف بزرگ داشتن و اون هم این بود که در هر خانه کامپیوتر به عنوان یه وسیله ارزشمند شناخته بشه.

رازهای موفقیت بیل گیتس (دوران نویسندگی)

بیل گیتس مسیر پیشرفت و ترقی رو شروع کرده بود و برای این که بتونه ایده هاش رو به بقیه هم نشون بده شروع کرد به نوشتن کتاب. اون کتاب «مسیر پیشرو» رو در سال ۹۵ منتشر کرد و برای هفت هفته در نیویورک تایمز رتبه اول رو به دست آورد. سال ۹۹ هم بیل گیتس کتاب «Business @ the Speed of Thought» رو منتشر کرد که در اون نشون میداد کامپیوتر چطوری میتونه مشکلات کارهای تجارتی رو برطرف کنه. این کتاب در ۶۰ کشور و به ۲۵ زبان ترجمه شد. کتابی که در زمان خودش جز پرفروش ترین کتاب ها به حساب می اومد.

رازهای موفقیت بیل گیتس (دوران امپراطوری مایکروسافت)

از رازهای موفقیت بیل گیتس بدون شک میشه به تلاش و کوشش در پیشبرد مایکروسافت اشاره کرد. در سال ۲۰۰۵ این شرکت درآمدی حدود ۴۰ میلیارد دلار و حدود ۶۱ هزار کارمند در حدود ۱۰۲ کشور دنیا داشت.

گیتس تا سال ۲۰۰۰ به مدت ۲۵ سال به‌ عنوان مدیرعامل فعالیت کرد، همچنین تا سال ۲۰۱۴ ریاست هیئت مدیره مایکروسافت را برعهده داشت. البته اون هنوز مالک اکثریت سهام مایکروسافت به حساب میاد.

 

شرکت مایکروسافت  -                                                                copy - رازهای موفقیت بیل گیتس از زبان خودش و زندگینامه مختصر این غول
شرکت مایکروسافت

 

و حالا رازهای موفقیت بیل گیتس از زبان خودش

بعد از شناخت اولیه از بیل گیتس حالا بیایید حرفای او و توصیه هایش را بشنویم: (من این توصیه ها را به نقل از سایت عصر ایران آورده ام که می توانید کاملش را آنجا بخوانید)

توصيه اول: جريان اطلاعات‏ را خون زندگى بخش بدانيد

۱- در انجام ارتباطات سازمانى از راه «پست الكترونيكي» پافشارى كنيد، زيرا مى توانيد در برابر خبرهاى تازه با شتاب بازتاب هاى عصبى واكنش نشان دهيد.

۲- داده ها و اطلاعات فروش را همواره به صورت «در خط» (مستقيم) – از روى نمايشگر رايانه ـ بررسى كنيد تا به آسانى به سهم و روند بازار آگاه شويد. به روند كلى و همچنين خدمات موردى مشتريان توجه نماييد.

۳- در تجزيه و تحليل وضعيت كسب و كار، از رايانه شخصى (‍PCS) بهره بگيريد و كاركنان فرهيخته را در بخشهاى نيازمند به سطح فكرى بالا در زمينه توليد، خدمات، و سودآورى بگماريد.

۴- به يارى ابزار ديجيتالي، «تيم هاى نمادين (مجازى) فراسازماني» بيافرينيد تا اعضا بتوانند آگاهيهاى همديگر را در سراسر جهان و به هنگام بيفزايند.

۵- همه فرآيندهاى «كاغذي» را به «ديجيتالي» تبديل كنيد و تنگناهاى ادارى را برطرف نماييد. بدين گونه‏ كاركنان فرهيخته براى انجام وظيفه هاى مهمتر آزاد مى شوند.

۶- با بكارگيرى ابزار ديجيتالى از فعاليتهاى «تك- وظيفه‌اي» بكاهيد و يا آنها را به فعاليتهاى «ارزش‌افزا» تبديل كنيد، تا مهارتهاى كاركنان فرهيخته را خوب بكار گيريد.

۷- يك جريان «بازخورد» ديجيتالى بوجود آوريد تا به افزايش كارآيى فعاليتهاى كمي، و كيفيت كالاها و خدمات، بيفزايد. بايستى همه كاركنان به آسانى بتوانند كه رعايت معيارها و استانداردهاى اصلى را پيگيرى كنند.

۸- نظام ديجيتالى را براى انتقال ديدگاهها و شكايتهاى مشتريان به كاركنانى كه مسئوليت و توان بهسازى فرآورده ها را دارند‏، بكار گيريد.

۹- به يارى ارتباطات ديجيتالي، طبيعت و چگونگي، مرزها، و پيرامون كسب و كار خود را دوباره بررسى كرده و خوب بشناسيد. با دريافت اخطارهاى ناشى از دگرگونى وضعيت مشتريان، سازمان را بزرگتر و مهمتر/ يا كوچكتر و خودمانى‌تر (صميمى‌تر و نزديكتر به هر مشترى) كنيد.

۱۰- اطلاعات بازرگانى را با شتاب انتقال دهيد. با بكارگيرى روش جابجايى ديجيتالي، چرخه داد و ستد اسناد را با تامين كنندگان و شريكان، كوتاه كنيد و در همه موارد به هنگام باشيد.

۱۱- فرآورده ها (كالا/ خدمات) را با كمك روشهاى ديجيتالى به مشتريان برسانيد و دست واسطه ها را كوتاه كنيد. چنانچه كسب و كار شما خود جنبه واسطه گرى دارد، با بكارگيرى ابزار ديجيتالي، ارزش و اهميت داد وستد را در نزد مشترى بالا ببريد.

۱۲- با كمك ابزار ديجيتالي، مشتريان را در حل مشكلات خود راهنمايى كنيد. ديدارهاى حضورى را به پاسخگويى به نيازمنديهاى پيچيده و پرارزش تر مشتريان اختصاص دهيد.

توصيه دوم: بازرگانى اينترنت را بشناسيد و به كار گيريد

 

توصيه سوم: دانش و آگاهی را به خدمت اندیشه های راهبردی درآورید
توصيه سوم بیل گیتس، ثروتمندترین مرد جهان و غول کامپیوتری قرن بیست و یکم، برای موفقیت در کسب و کار این است که دانش و آگاهی را به خدمت اندیشه های راهبردی درآوریم و برای این منظور گیتس، رعایت نکات زیر را ضرورى مى داند:

۱- خبرهای ناگوار را با شتاب پخش کنید

۲- خبرهای بد را به خوب تبدیل کنید

۳- از آمارهای خود آگاه باشید

۴- انسانها را به کارهای فکری بکشانید

۵- بهره هوشی سازمان خود را بالا ببرید

۶- به ياد داشته باشيد كه بردهای بزرگ با خطرهای بزرگ همراهند

توصيه چهارم: به عملیات سازمان بینش بیفزایید

 

توصيه پنجم: در انتظار غير منتظره ها باشيد

 

خلاصه
راز موفقیت بیل گیتس از زبان خودش  -                                           copy - رازهای موفقیت بیل گیتس از زبان خودش و زندگینامه مختصر این غول
نامه مقاله
راز موفقیت بیل گیتس از زبان خودش
چکیده
در این مطلب به معرفی بیل گیتس و راز موفقیش از زبان خودش می پردازیم
تهیه کننده
ناشر
Amozeshe.com

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here