آکادمی فوتبال کیا ؛ کار موفق مهدی مهدوی کیا در فوتبال پایه

0
3232
آکادمی فوتبال کیا
آکادمی فوتبال کیا

آکادمی فوتبال کیا در سال های اخیر به عنوان یکی از تیم های موفق تاریخ ایران در رده پایه مطرح شده و در تورنومنت هایی که شرکت کرده است، عملکرد موفقی داشته است. در این مطلب، خواهیم دید که مدافع راست سابق تیم ملی کشورمان به همراه مربی قدیمی تیم های پایه ایران، چگونه این آکادمی را تشکیل دادند.

آکادمی فوتبال کیا

آکادمی فوتبال کیا، آکادمی ایرانی است که از بازیکنان زیر ۱۱ سال تشکیل شده است. مهدی مهدوی کیا، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و هامبورگ آلمان و علی دوستی مهر، مربی پر سابقه تیم ملی جوانان و نوجوانان ایران، در آوریل ۲۰۱۵ در تهران آن را ایجاد کرده اند. این آکادمی فوتبال زمین تمرینی مخصوص خود را در جنوب شهر تهران دارد. علی دوستی مهر در مورد این آکادمی و چگونگی تشکیل آن به خبرگزاری ایسنا گفت:

بازیکنانی که از جمع استعدادیابی‌ها برای تشکیل این تیم انتخاب می شوند، متعلق به هیچ شخص یا نهادی نیستند. با حمایت وزارت آموزش و پرورش بازیکنانی زیادی استعدادیابی شده و پس از تشکیل تیم و انجام تمرینات به تورنمنت‌های مختلف می‌روند اما آنها متعلق به ما یا وزارت آموزش و پرورش نیستند.

آنها قراردادی ندارند و با وجود سن کمی که دارند اما بعضا متعلق به برخی باشگاه‌ها هستند. آنها بعد از تورنمنت‌ها به تیم‌های خودشان می‌روند. این تشکیلات با نام آکادمی کیا صرفا بازیکنان را با حمایت وزارت آموزش و پرورش استعدادیابی کرده، ساخته و به تورنمنت‌های معتبر می‌برد تا آنها صاحب تجربیات بزرگی شوند و حتی بتوانند اسکلت تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ما را بسازند. این کار در حقیقت سرمایه سازی است.

مهدوی کیا همیشه از کار خود برای تشکیل این آکادمی فوتبال حمایت کرده و همیشه اذعان داشته که این کاری بوده که وی به آن اعتقاد دارد. او حتی کار خود را برای برخی مسخره و مایه خنده خوانده اما اذعان داشته است که به این کار ادامه می دهد.

- kia football academy 2015 u11 - آکادمی فوتبال کیا ؛ کار موفق مهدی مهدوی کیا در فوتبال پایه

آکادمی فوتبال کیا تا به حال در کجا شرکت کرده است؟

آکادمی فوتبال کیا، تا به حال در دو تورنومنت معتبر فوتبال پایه شرکت کرده و در هر دو عملکرد موفقی برجای گذاشته است.نخست، این تیم در تورنومنت کوردیال شرکت کرد که یکی از معتبر ترین مسابقات فوتبال پایه در اروپاست. آن ها در این جام ابتدا دو تیم کم نام و نشان ویرجس و آنترهکینگ را شکست دادند.

اما نقطع عطف اکادمی کیا در کوردیال کاپ بازی سوم این تیم بود که توانست با نتیجه ۳-۰ تیم بایرن مونیخ را از پیش روی بردارد. آن ها در ادامه دور مقدماتی از سد بزیرکسائوسوال گذشتند و با یک تساوی بدون گل برابر کاپا یونایتد از فنلاند،  به مرحله دوم صعود کردند. در مراحل بعد این تیم به ترتیب، قهرمان مجارستان، ویدتون و سپس دو تیم مطرح آلمانی، یعنی اشتوتگارت و بایر لورکوزن را شکست داد تا به فینال رسید. در مرحله نهایی اما، آکادمی کیا در ضربات پنالتی مغلوب مونیخ ۱۸۶۰ شد تا با دومی در این جام، کار خود را به پایان برساند.

 

- 1718617 - آکادمی فوتبال کیا ؛ کار موفق مهدی مهدوی کیا در فوتبال پایه

تورنومنت دیگری که آکادمی فوتبال کیا در آن حضور داشت، نوروژ کاپ بود. آکادمی کیا در کلاس M این مسابقات ( سطح کمتر از ۱۳ سال با ۷ نفر بازیکن) شرکت کرده و در ۹ بازی تا مرحله فینال، توانست ۴۹ گل بزند و تنها ۴ گل دریافت کند. اما تیم کیا بار دیگر در فینال موفق نبود و در دیدار نهایی، این امبلم نوروژ بود که با پیروزی ۴-۱ برابر این تیم، نتوانست قهرمانی این جام را بدست بیاورد. 

 

بازیکنان آکادمی فوتبال کیا چه کسانی هستند؟ ستاره های این تیم کدامند؟

آکادمی فوتبال کیا متشکل از ۱۸ بازیکن است که نام های آنان را در زیر می بینید:

۱- محمد مهدی بالوئی  ۲- امیر محمد عالیشاه  ۳- محمدرضا صلاحی کوجور ۴- امیرحسین ریوندی ۵- فردین بحری  ۶- سبحان کمالوند  ۷- امیرحسین حاجی زاده  ۸- سجاد خادم ۹- محمد مهدی درخشان ۱۰- یادگار رستمی ۱۱- محمدمهدی محمدی ۱۲- حجت خوشبختی ۱۳- علیرضا عنایت زاده  ۱۴- آرین صادقی ۱۵- امیر سجاد بهتاج ۱۶- علیرضا نظری ۱۷- میثم رضایی ۱۸- سام آدورکش

 

باید توجه داشت که تمامی بازیکنان آکادمی فوتبال کیا، بازیکنان خوب و با کیفیتی بالا هستند، اما  شاخص ترین بازیکن این تیم، یادگار رستمی است . این بازیکن ۱۱ ساله که شماره ۱۰ آکادمی کیا را می پوشد، در کوردیال ماپ به قدری خوب بود که در پایان جایزه آقای گلی و بهترین بازیکن را از آن خود کرد. او همینطور تک گل تیمش در دیدار برابر امبلم در فینال نوروژ کاپ را به ثمر رساند. نوروژ کاپی که در آن، این میثم رضایی بود که به عنوان ارزشمندترین بازیکن انتخاب شد.

 

- 15 7 31 172716photo 2015 07 31 17 24 57 - آکادمی فوتبال کیا ؛ کار موفق مهدی مهدوی کیا در فوتبال پایه

منبع: وبسایت طرفداری

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here