اسنک سه گوش یک غذای لذیذ و گیاهی

0
3141
اسنک
اسنک

پیشگفتار

در این پست به آموزش یک غذای صد در صد گیاهی و پر طرفدار میپردازیم . از ویژگی های غذای گیاهی میتوان به سالم بودن و سرعت تهیه آن اشاره کرد . غذاهای گیاهی در ایرانیان باستان و دین زرتشت ارزش زیادی داشته و در میان بزرگان دین اسلام حضرت علی (ع) نیز از خوردن گوشت پرهیز میکردند و در حدیثی میفرمایند  ” شکم خود را گورستان حیوانات نکید ” .

مواد لازم برای ۴ نفر

  1. یک عدد پیاز
  2. نصف بسته سویا
  3. پنج عدد قارچ
  4. ۱۰۰ گرم ذرت
  5.  یگ قاشق غذاخوری آبلیمو
  6. هشت عدد نان تست
  7. سس گوجه فرنگی ، نمک ، فلفل ، زردچوبه ، آویشن و روغن به مقدار لازم

طرز تهیه مواد داخل اسنک :

پیاز را در ظرف مناسبی به همراه روغن سرخ کرده تا به رنگ طلایی در آید ،سپس سویا ، زردچوبه ، نمک و فلفل و آویشن را به آن اضافه کرده و تفت میدهیم تا کمی سرخ شوند. فلفل دلمه را با قارچ هایی که به صورت ورقه ای خرد کرده ایم به مواد قبلی افزوده ، کمی آبلیمو به آن میزنیم تا قارج ها سفید بمانند و کمی تفت میدهیم. در آخر ذرت را اضافه میکنیم.

 

آماده کردن اسنک :

در این مرحله باید یک سمت نان ها را به اضافه لبه آنها با قلموی آغشته به روغن چرب کرده و سمت دیگر نان را با کمی سس گوجه میپوشانیم و بعد ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از موادی که قبلا آماده کردیم را روی نان پهن کرده و نان دیگری روی آن قرار میدهیم.

اسنک ها را در ساندویچ ساز قرار داده تا به صورت مستطیل شکل در بیاید. در صورتی که ساندویچ ساز در دسترس نباشد باید اسنک ها را محکم در فویل پیچیده و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه در ماکروویو قرار میدهیم که در این صورت اسنک ها به شکل مربع در می آید.

اسنک  - index - اسنک سه گوش یک غذای لذیذ و گیاهی
اسنک

سخن آخر

به همین سادگی شما یک غذای گیاهی درست کردید که هم خوشمزه است و هم ساده. غذاهای گیاهی دارای تنوع بیشتری نسبت به غذاهای دیگر هستند. صلح را از سر سفره خود آغاز کنید.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here