جنابت و پاسخ به پرسش هایی پیرامون آن از منظر آیت الله سیستانی

0
1688
جنابت و پاسخ به پرسش هایی پیرامون آن از منظر آیت الله سیستانی
جنابت و پاسخ به پرسش هایی پیرامون آن از منظر آیت الله سیستانی

جنابت و غسل جنابت در سایت آیت الله سیستانی و در قسمت توضیح المسائل آن بیان شده است که ما در اینجا به صورت مختصر ‌بعضی از را در ادامه آورده ایم. البته به شما توصیه اکید می کنیم مسائل دینی و شرعی را از منابع مطمئن جویا شوید و به این مطلب خلاصه شده اکتفا نکنید. برای اطلاع دقیق از سوال خود می توانید به سایت این مرجع عالیقدر و قسمت پرسش و پاسخ مراجعه کنید (این لینک) یا رساله ایشان را مورد مطالعه قرار دهید (این لینک).

 

سوال شماره ۱: اگر انسان نداند که جنب است و با همین حالت به مسجد برود آیا مرتکب حرام شده است ؟

پاسخ سوال شماره ۱: چون نمیدانسته معذور است.

سوال شماره ۲: اگر شخصی جنب باشد و نماز و روزه بگیرد ولی نداند که جنب است و بعد از چند مدت متوجه شود و بداند که جنب بوده تکلیف چه می باشد؟

پاسخ سوال شماره ۲: روزه های وی صحیح است ولی نمازها را باید قضا کند.

سوال شماره ۳: اگر بر من دو غسل واجب باشد (غسل حیض و جنابت) آیا می توانم در یک غسل بگویم “غسل می کنم غسل حیض و جنابت قربت الی الله” ؟

پاسخ سوال شماره ۳: اشکال ندارد بلکه اگر فقط یکی از آنها را هم انجام دهید و دیگری را اصلاً نیت نکنید هم کافی است.

 

غسل جنابت و پاسخ به سوالاتی درباره آن از نظر آیت الله سیستانی  -                            - جنابت و پاسخ به پرسش هایی پیرامون آن از منظر آیت الله سیستانی
غسل جنابت و پاسخ به سوالاتی درباره آن از نظر آیت الله سیستانی

 

سوال شماره ۴: به غیر از نزدیکی جنابت برای آقایان چه زمانی اتفاق می افتد؟

پاسخ سوال شماره ۴: اگر رطوبتی از مرد خارج شود و نداند منی است یا بول یا غیر اینها، چنانچه با شهوت و جستن بیرون آمده و بعد از بیرون آمدن آن بدن سست شده، آن رطوبت حکم منی را دارد، و اگر هیچ یک از این سه نشانه یا بعضی از اینها را نداشته باشد، حکم منی را ندارد. ولی در مریض لازم نیست آن رطوبت با جستن بیرون آمده باشد، و در موقع بیرون آمدن بدن سست شود، بلکه اگر با شهوت بیرون آید در حکم منی است.

سوال شماره ۵: به غیر از نزدیکی جنابت برای خانمها چه زمانی اتفاق می افتد؟

پاسخ سوال شماره ۵: رطوبتی که زنان در موقع ملاعبه یا تصوّرات شهوت انگیز در خود موضع احساس می کنند و آن رطوبت به اندازه ای زیاد نیست که جاهای دیگر را آلوده کند، پاک است و غسل ندارد و وضو را نیز باطل نمی کند. امّا اگر زیاد باشد به حدّی که صدق (انزال) کند و لباس را آلوده نماید در صورتی که همراه با رسیدن زن به اوج لذّت جنسی و ارضای کامل (ارگاسم) باشد، نجس و موجب جنابت است، بلکه اگر همراه با آن هم نباشد ـ بنا بر احتیاط لازم ـ نجس و موجب جنابت می باشد، و در مواردی که زن شک داشته باشد رطوبت به این حد از زیادی رسیده یا نه و یا شک در اصل خروج رطوبت داشته باشد، غسل واجب نیست و وضو و غسل هم باطل نمی شود.

سوال شماره ۶: حکم عرق حاصل از خود ارضائی چیست، آیا عرقش نجس است و اگر دستش خیس باشد چطور؟

پاسخ سوال شماره ۶: پاک است و نجس نیست و فقط آنچه با منی ملاقات کند نجس است.

 

مطلب فوق از این منبع استخراج شده است.

Summary
Review Date
Reviewed Item
جنابت
Author Rating
31star  - 1star - جنابت و پاسخ به پرسش هایی پیرامون آن از منظر آیت الله سیستانی1star  - 1star - جنابت و پاسخ به پرسش هایی پیرامون آن از منظر آیت الله سیستانی1star  - 1star - جنابت و پاسخ به پرسش هایی پیرامون آن از منظر آیت الله سیستانیgray  - gray - جنابت و پاسخ به پرسش هایی پیرامون آن از منظر آیت الله سیستانیgray  - gray - جنابت و پاسخ به پرسش هایی پیرامون آن از منظر آیت الله سیستانی

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here