غسل جنابت و پاسخ به سوالاتی درباره آن از نظر آیت الله سیستانی

0
3055
غسل جنابت و پاسخ به سوالاتی درباره آن از نظر آیت الله سیستانی
غسل جنابت و پاسخ به سوالاتی درباره آن از نظر آیت الله سیستانی

احکام جنابت و غسل جنابت در سایت آیت الله سیستانی و در قسمت توضیح المسائل آن بیان شده است که ما در اینجا به صورت مختصر ‌بعضی از پرسش و پاسخ ها را در ادامه آورده ایم. البته به شما توصیه اکید می کنیم مسائل دینی و شرعی را از منابع مطمئن جویا شوید و به این مطلب خلاصه شده اکتفا نکنید. برای اطلاع دقیق از سوال خود می توانید به سایت این مرجع عالیقدر و قسمت پرسش و پاسخ مراجعه کنید (این لینک) یا رساله ایشان را مورد مطالعه قرار دهید (این لینک).

 

سوال شماره ۱: چگونگی انجام غسل جنابت با دوش را توضیح دهید.

جواب سوال شماره ۱: کافی است ابتدا کل سر و گردن و بعد بدن را به نیت طهارت از جنابت بشویید ، و بهتر است که اول طرف راست ، بعد طرف چپ بدن را بشویید. و چنانچه با دوش غسل می کنید به احتیاط واجب قبل از شستن سر و همچنین قبل از شستن بدن از زیر دوش کنار رفته ، سپس غسل آن جزء بعد را شروع کنید.

سوال شماره ۲: اگر غسل جنابت را فراموش کنم و پس از ۴ روز به یاد بیاورم که غسل جنابت انجام نداده ام … در آن صورت آیا باید غسل جنابت را انجام دهم و باید نمازها و روزه های گذشته ام را قضا کنم؟

جواب سوال شماره ۲: باید غسل کنید و نماز و روزه ها را قضا نمایید.

سوال شماره ۳: در هنگام غسل جنابت اگر یکی از کارهایی که وضو را باطل می کند پیش آید بعد از اتمام غسل برای نماز وضو واجب است یا با همان غسل میتوان نماز خواند؟

جواب سوال شماره ۳: به احتیاط واجب برای نماز در اینصورت باید وضو گرفت.

سوال شماره ۴: غسل جنابت را باید با آب خالی انجام داد یا با مواد شوینده مثل شامپو؟ در ضمن میتوان ابتدا حمام کرد و سپس با همان بدن خیس غسل جنابت را انجام داد؟

جواب سوال شماره ۴: آب خالی کافی است، و می تواند با بدن خیس غسل کرد.

سوال شماره ۵: برای هر غسلی از جمله غسل جنابت چه نیتی کنیم؟

جواب سوال شماره ۵: کافی است نیت طهارت بکند.

سوال شماره ۶: آیا کسی که استمنا می کند و بعد از آن غسل می کند می شود با آن غسل نماز خواند و یا اینکه باید دوباره وضو بگیرد؟

جواب سوال شماره ۶: با همان غسل نماز بخواند احتیاجی به وضو نیست.

سوال شماره ۷: در غسل ترتیبی آیا در استخر و امثال آن می توان داخل آب شد و زیر آب روی بدن با حرکت دست غسل نمود یا خیر ؟

جواب سوال شماره ۷: پس از شستن سر و گردن از آب بیرون بیاید و به نیت غسل بقیه بدن وارد استخر شود.
غسل جنابت در استخر غسل جنابت و پاسخ به سوالاتی درباره آن از نظر آیت الله سیستانی -                                   - غسل جنابت و پاسخ به سوالاتی درباره آن از نظر آیت الله سیستانی
غسل جنابت در استخر

سوال شماره ۸: اگر فرد بعد از غسل متوجه شود به جایی از بدن آب نرسیده غسل او صحیح است یا خیر؟

جواب سوال شماره ۸: شستن همان مقدار کافی است مگر اینکه آن قسمت در سر یا گردن باشد که برای مراعات ترتیب بدن را هم باید شست.

سوال شماره ۹: من چون نمی دانستم که جنابت غسل دارد. یکسال اول تکلیفم را بدون غسل نماز خواندم. آیا باید آنها را اعاده کنم؟

جواب سوال شماره ۹: هر نمازی که بعد از جنابت و قبل از یک غسل مشروع انجام داده اید باطل است و باید قضا کنید و اما اگر غسلی کرده باشید هرچند غسل جمعه که مستحب است کفایت می کند البته غسل هایی که استحباب یا وجوب آنها شرعا ثابت نیست کفایت نمی کند.

سوال شماره ۱۰: عرق کسی که از حرام جنب شده چه حکمی دارد و آیا با آن می توان نماز خواند و غسل جنابت از حرام با آب گرم چگونه است ؟

جواب سوال شماره ۱۰: پاک است و نماز با آن مانعی ندارد .
مطلب فوق از این منبع استخراج شده است.
Summary
Review Date
Reviewed Item
غسل جنابت
Author Rating
41star غسل جنابت و پاسخ به سوالاتی درباره آن از نظر آیت الله سیستانی - 1star - غسل جنابت و پاسخ به سوالاتی درباره آن از نظر آیت الله سیستانی1star غسل جنابت و پاسخ به سوالاتی درباره آن از نظر آیت الله سیستانی - 1star - غسل جنابت و پاسخ به سوالاتی درباره آن از نظر آیت الله سیستانی1star غسل جنابت و پاسخ به سوالاتی درباره آن از نظر آیت الله سیستانی - 1star - غسل جنابت و پاسخ به سوالاتی درباره آن از نظر آیت الله سیستانی1star غسل جنابت و پاسخ به سوالاتی درباره آن از نظر آیت الله سیستانی - 1star - غسل جنابت و پاسخ به سوالاتی درباره آن از نظر آیت الله سیستانیgray غسل جنابت و پاسخ به سوالاتی درباره آن از نظر آیت الله سیستانی - gray - غسل جنابت و پاسخ به سوالاتی درباره آن از نظر آیت الله سیستانی

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here