کدام رنگ مو به شما می آید؟ ۴ اصل مهم برای انتخاب رنگ موی مناسب

0
2326
2
1

حتما تا به حال تجربه این را داشته اید که از رنگ مویی خوشتان آمده یا آن را روی موی دیگران دیده‌اید و این فکر به سرتان زده که حتما به من هم می‌آید اما وقتی از آرایشگاه برگشتید نادم و پشیمان به این فکر کردید که ای کاش این کار را نمی کردید یا آنچه میخواستید از آب در نیامده است و اصطلاحا به شما نمی آید. اشتباه در انتخاب رنگ مو موجب میشود هم وقت و هم هزینه ی زیادی برای جبران آن متحمل شوید و چه بسا با رنگ کردن پی در پی به موهایتان آسیب برسانید. بهتر است قبل از اینکه چشم بسته از مد پیروی کنید و بدون توجه به ویژگی های شخصی تان موهایتان را رنگ کنید کمی بیشتر در این باره بدانید.
واقعا از کجا بفهمیم که چه رنگ مویی مناسب ماست؟ چه نکاتی را باید در نظر بگیریم و بر اساس آن رنگ موی مناسب خودمان را انتخاب کنیم؟ چرا یک رنگ مو برای دیگری زیبا جلوه می کند ولی برای ما آن جلوه را ندارد؟ چه عواملی این تناسب رنگ مو با صورت را تعیین میکند؟ چطور بفهمیم بعد از تغییر رنگ موهایمان چه ظاهری پیدا خواهیم کرد؟
در این مقاله سعی کردیم به این پرسش های اساسی پاسخ دهیم. در ادامه به چهار اصل مهم اشاره میشود که به شما کمک میکند رنگ موی مناسبی برای موهای خود انتخاب کنید.
۱٫ رنگ پوست
میتوان گفت مهم ترین و تاثیرگذارترین پارامتر برای انتخاب رنگ مو توجه به تُن رنگی پوستتان است. اول از همه با استفاده از این لینک تعیین کنید پوستتان به کدامیک از سه دسته‌ زیر تعلق دارد:
گرم، سرد یا خنثی (معمولی)

 

- hair color skin tone 300x150 - کدام رنگ مو به شما می آید؟ ۴ اصل مهم برای انتخاب رنگ موی مناسب
رنگ مو در تناسب با رنگ پوست

تُن رنگی گرم

در مناطق گرم کره زمین، مردم رنگ پوست و رنگ چشم تیره تری دارند و دلیل آن تماس بیشتر پوست با نور خورشید است. در ایران هم مناطق جنوبی و مرکزی و شرق کشور آفتاب بیشتری دارد.
اگر پوستتان جزو دسته‌ رنگ های گرم است بهتر است از رنگ های گرم مثل قهوه ای، بلوطی، شکلاتی، ابریشمی، طلایی، عسلی و موکا استفاده کنید. این رنگ ها پوست شما را بازتر و درخشان تر نشان می دهند و روی صورت شما جلوه بهتری خواهند داشت. درجه روشنی یا تیرگی رنگ موی انتخابی شما ارتباط مستقیم دارد با درجه تیرگی یا روشنی رنگ پوست شما. به این صورت که هرچه رنگ پوست شما گرم تر و تیره تر باشد رنگ موی تیره تر برای شما مناسب تر و جذاب تر است. چنانچه پایه ی رنگ طبیعی موی شما تیره است در روشن

کردن موهای خود درنگ کنید و حتما از اکسیدان های ضد قرمزی و واریاسیون های مناسب استفاده کنید تا موی شما به نارنجی متمایل نشود. اگر به رنگ موی بلوند علاقه دارید هایلایت یا لولایت برای شما مناسب خواهد بود.

 

تُن رنگی سرد
چنانچه پوست شما تُن سرد دارد مانند مردم مناطق سردسیر و کوهستانی کره زمین مانند اروپا و در ایران مناطق شمالی و غربی، این رنگ ها را برای موهایتان در نظر داشته باشید: یخی، طلایی، عسلی، زیتونی، کاراملی و نقره‌ای. اگر به دنبال تضاد هستید میتوانید حتی رنگ های مشکی و قهوه ای سوخته را هم انتخاب کنید. اگر پوست شما دارای تم قرمز رنگ یا صورتی است موی شرابی، ماهگونی و بادمجانی پیشنهادی عالی برای شماست. در صورتی که تن رنگ پوست شما سرد است و پایه طبیعی موی شما هم روشن است کارتان بسیار ساده می شود چون رنگ مویی که استفاده می کنید، رنگ واقعی نزدیک به کاتالوگ را بدون نیاز به دکلره و روشن کننده روی موی شما نشان میدهد.

تُن رنگی خنثی یا معمولی
خبر خوش برای این گروه افراد این است که انتخاب های زیادی برای رنگ مو دارند که احتمالا از هیچ کدام پشیمان نخواهند شد. آنها میتوانند با توجه به رنگ چشم خود (که در ادامه به آن خواهیم پرداخت) رنگ موی مورد علاقه شان را استفاده کنند. اگر رنگ پوست خنثی دارید می توانید به راحتی از رنگ های فانتزی مثل بنفش، صورتی، آبی، نقره ای و… استفاده کنید.

۲٫ رنگ چشم

همان طور که رنگ پوست در جلوه کردن رنگ مو موثر است رنگ چشم هم بسیار تاثیر گذار است. شما میتوانید با انتخاب درست رنگ موهایتان حتی بر جلوه ی چشمانتان بیفزایید. در ادامه با توجه به تن رنگی چشم ها نکاتی برای انتخاب رنگ موی مناسب عنوان می شود.

رنگ چشم گرم

اکثر مردم کشور ما رنگ چشم گرم دارند. برای این رنگ چشم، رنگ مویی مثل کرم-شکلاتی، مسی، مشکی، قهوه ای متوسط، و قهوه ای-طلایی مناسی است. بهتر است رنگ انتخابی مو نزدیک به رنگ چشم باشد زیرا رنگ مو جلوه رنگ چشم را تقویت میکند و بالعکس رنگ چشم ها هم در چگونه به نظر رسیدن رنگ مو موثر است.

رنگ چشم سرد
در مناطق سرد کشور ما مانند آذربایجان و مناطق غربی کشور رنگ چشم آبی و سبز بیشتر وجود دارد. اگر چشمانی سبز یا آبی دارید و رنگ طبیعی موی شما هم روشن است از رنگ موی بلوند طلایی با سایه خرمایی روشن استفاده کنید. اگر چشمانی سبز دارید بلوند زیتونی هم برای شما مناسب است. رنگ هایی با تم نقره ای و پلاتینی هم به چشمان آبی شما جلوه زیباتری خواهد داد.

رنگ چشم عسلی و کهربایی

با اینکه رنگ عسلی جزو رنگ های گرم حساب میشود ولی به دلیل روشن بودنش انتخاب رنگ مو برای آنان کمی متفاوت خواهد بود. رنگ موی بلوطی، فندقی، عسلی، طلایی و هایلایت طلایی روی زمینه قهوه ای بسیار برای این رنگ چشم مناسب است و جلوه آن را چندین برابر می کند. برای چشمان عسلی متمایل به سبز، چون سبز جزو رنگ های سرد محسوب می شود بهتر است از رنگ مویی با تناژ سرد استفاده کنید مثل بلوند پلاتینی. توجه کنید که رنگ مشکی، رنگ هایی با پایه آبی و قهوه‌ای دودی به شما پیشنهاد نمی شود.

 

-                                                                    - کدام رنگ مو به شما می آید؟ ۴ اصل مهم برای انتخاب رنگ موی مناسب
پالت رنگی انواع رنگ مو و رنگ چشم

 

۳٫ استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن های ویرایش عکس

به جای اینکه با صرف کلی پول و زمان و تست رنگ های مختلف روی موی خود بالاخره متوجه شوید چه رنگ مویی به شما می آید بهتر نیست این تجربه را روی تصویر خود داشته باشید؟ یکی از ساده ترین راه ها برای اینکه به نتیجه مطلوب برسید و در نهایت تصمیم خود را بگیرید استفاده از برنامه های زیادی است که اکثرا به صورت رایگان در دسترس هستند. با کمی جست و جو میتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید، عکس مناسبی از خود در آن بارگذاری کنید و رنگ موهایتان را شبیه سازی کنید تا ببینید کدام یک برای شما مناسب تر است. در ادامه سه اپلیکیشن کاربردی در این زمینه را به شما معرفی می کنیم.
• اپلیکیشن Hair Color Studio که برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است این امکان را به شما میدهد که تا ۲۰ رنگ مختلف را امتحان کنید. استفاده از این اپ رایگان است.
• اپلیکیشن You Cam Make up برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS طراحی شده است و به شما کمک میکند تا علاوه بر تغییر رنگ مو به رنگ دلخواهتان، رنگ چشم و آرایش صورتتان را هم تغییر دهید.
• اپلیکیشن S Photo Editor هم یکی از بهترین برنامه های ویرایش عکس است که هم اندروید و هم IOS را پشتیبانی میکند. شما با استفاده از این اپ میتوانید رنگ موی خود را تغییر دهید و بهترین را انتخاب کنید.

۴٫ پیدا کردن افرادی شبیه به مشخصات ظاهری خودتان
شاید در وهله اول ایده خوبی به نظر نیاید ولی یک راه جالب برای اینکه کشف کنید چه رنگ مویی بیشتر از همه برای شما مناسب است این است که در میان دوستان و به خصوص اقوام خود کسانی با رنگ پوست یا رنگ چشم و مشخصات ظاهری خود پیدا کنید و ببینید آنها چگونه

رنگ موی مناسب خود را پیدا کرده اند. حتی میتوانید پا را از این فراتر بگذارید و به کمک گوگل در اینترنت جست و جو کنید و عکس هنرپیشه ها یا افراد معروفی که رنگ پوستی مشابه شما دارند بیابید و به رنگ موهایشان دقت کنید. مطمئن باشید کمک زیادی در انتخاب رنگ موی مناسب به شما خواهد کرد چرا که سلبریتی ها مشاوران زیبایی مجربی دارند که تمامی عوامل را در انتخاب رنگ مو، مدل مو، آرایش صورت و… در نظر میگیرند پس میشود به آنها اعتماد کرد.

 

-                                                                             1024x576 - کدام رنگ مو به شما می آید؟ ۴ اصل مهم برای انتخاب رنگ موی مناسب
برای تغییر رنگ مو و چشم برنامه های بسیاری وجود دارد که استفاده از آنها رایگان و بسیار ساده و سریع است

 

در آخر باید اشاره کنیم که تجربه کردن رنگ های مختلف مو میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد. گاهی باید کمی هم دل به دریا بزنیم و از قالب های همیشگی پیروی نکنیم و نگران نباشیم. اگر رنگی برای موهای خود انتخاب کردید ولی بعد پشیمان شدید یا به این نتیجه رسیدید که دوستش ندارید، آسمان به زمین نیامده است! همیشه امکان این را دارید که رنگ موی خود را تغییر دهید و با هایلایت یا رنگ های فوری آن را متعادل کنید. سخت نگیرید و با تکیه بر نکاتی که ذکر شد بهترین رنگ مو را برای خود انتخاب کنید.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here