تزیین شب یلدا و آموزشهایی که یلدای شما را دلپذیرتر می کند

0
1244

تزیین شب یلدا و موارد مرتبط با آن چیزی است که هر سال تبدیل به دغدغه خانم های خوش سلیقه می شود. این که چه خوراکی هایی برای این شب باستانی تهیه شود و حالا خوراکی های تهیه شده را چگونه تزیین کنیم ممکن است در نگاه اول خیلی مشکل و سخت به نظر برسد. اما نگران نباشید! با خواندن این مطلب همه چیز برایتان راحتتر خواهد شد.

تزیین شب یلدا برای هندوانه های معروف یلدایی

اگر هالووین را همه با آن کدو تنبل های نارنجی رنگ بزرگش و تزیین آن می شناسند تزیین شب یلدا هم با هندوانه معروفش شناخته می شود. اصلا نگران این موضوع نباشید که در آخرین روز پاییز هندوانه از کجا گیر بیاورید. الحمدالله نزدیک شب یلدا که می شود میوه فروشان محترم مغازه دار و وانت دار آنقدر با هندوانه های خوش رنگ و تپل مپلشان جلویتان مانور می دهند که اصلا لازم نیست نگران تهیه کردن هندوانه باشید.

حالا که این دغدغه اساسی برطرف شد باید برویم سراغ این موضوع که چه هندوانه ای هندوانه مناسب محسوب می شود. این شما و این هم نکات خرید یک هندوانه ایده آل. دقت کنید متن پیش رو بیشتر بر اساس موارد تجربی است و از نظر علمی‌ ثابت شده نیست!

هندوانه ایده آل جهت تزیین شب یلدا و نوش جان کردن

  1. می گویند معمولا هندوانه های راه راه هرچقدر کشیده‌تر باشند آبدارترند و هر چقدر گردتر به نظر برسند شیرینتر محسوب می شوند.
  2. می گویند معمولا هندوانه هایی که پوست مات دارند از هندوانه هایی که پوست براق دارند بهتر محسوب می شوند. (البته عده ای هم نظر برعکسی دارند)
  3. می گویند معمولا هندوانه های بیضی که رنگشان سبز کم رنگ است هر چه رنگشان روشنتر باشد و به سفیدی بزند آبدارتر و شیرینترند.
  4. می گویند معمولا اگر دم هندوانه خشک باشد یعنی رسیده و اگر سبز باشد یعنی که هندوانه نارس است.
  5. می گویند معمولا اگر بعد از ضربه به هندوانه صدای خفه و بمی به گوش رسید هندوانه پوست کلفت و نارس یا پوک و خیلی رسیده است.
  6. می گویند معمولا ظاهر هندوانه باید بدون خراش و منظم باشد، در غیر این صورت احتمالا مدت طولانی در معرض آب یا حرارت آفتاب بوده و شاید نامناسب باشد.
  7. می گویند معمولا هندوانه باید نسبت به اندازه‌ ظاهری اش سنگین باشد که نشانه‌ رسیده بودن آن است. بین دو هندوانه هم اندازه معمولای آنی که سنگین تر است رسیده تر است.
  8. اگر هیج کدام از نکات بالا دردی از شما دوا نکرد این مورد شاید طلایی ترین نکته باشد: نقطه زردی که روی هندوانه هست. این نقطه بر روی خاک قرار ‌می‌گیرد و در معرض نور آفتاب ‌نمی‌ماند و به همین دلیل این نقطه زرد مرکزی معمولا دلیل مهمی برای خوب بودن یا بد بودن محسوب می شود. پوسته با رنگ زرد واضح، نشان دهنده رسیده بودن هندوانه و با رنگ سفید نشان دهنده کمبود کلروفیل و در نتیجه نارس بودن آن است.

تزیین شب یلدا و مدل های مختلف هندوانه

چون مدل های مختلفی برای هندوانه و تزیین شب یلدا وجود دارد سعی کردیم اینجا تصاویر مختلف این تزیین ها و اموزش هایش را به صورت اختصاصی برای شما قرار دهیم:

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here